‘Kürtçenin gelişimi herkesin sorumluluğunda’

Paylaş:

SÊRT - Kürtçe eğitim veren Mehmet Sait Toprak, eğitim verilmeyen bütün dillerde gerileme olacağını belirterek, Kürtçenin yaşamın her alanında yaygınlaştırılması gerektiğini söyledi. 

Kürdistan ve Türkiye’nin birçok kentinde15 Mayıs Kürt Dil Bayramı için kutlamaların startı verildi. Çalışmaların yürütüldüğü kentlerden biri olan Sêrt’te,  Emek ve Demokrasi Platformu ile Botan Dil ve Kültür Araştırma Derneği (BOTAN-DER) tarafından açıklama, dengbej gecesi, çocuklar için tiyatro gösterimi ve birçok etkinlik düzenlenecek. 
 
 
BOTAN-DER’de Kürtçe eğitim veren Mehmet Sait Toprak, 2022 yılında kurulan dernekte, atölye tarzında Kürtçe dil kurslarını başladıklarını, Kürt dilini yaygınlaştırma ve öğretme amacıyla verilen eğitimler sonucunda ise bugüne kadar yüzlerce öğrencinin eğitimleri tamamlayıp sertifikalarını aldıklarını söyledi.  
 
‘ASİMİLASYONA MARUZ BIRAKILAN BİR DİL’
 
Kürtçe eğitimler sonucu verilen sertifikaların gurur verici olduğunu belirten Toprak, “Bilindiği gibi dilimiz asimilasyon politikalarına maruz bırakılan bir dil. Yüzyıllık bir Türkiye gerçekliği ortada. Tabi anadilde eğitim verilmeyen dillerde de maalesef gerileme oluyor. Kürt dili de gerileme yaşayan dillerden oldu. Çünkü eğitim dili değildi. Bu sorunu görüp bizde üzerimize düşeni yapmaya karar verdik. Ondan dolayı toplumda bilinç oluşturmaya çalıştık. Kürtçeyi yaşamın her alanına yaygınlaştırma çabamız var” dedi.
 
‘ÇOCUKLAR BİLİNÇLENDİRİLMELİ’
 
Derneklerinin yaz kursları için başvurular alacağını dile getiren Toprak, “Yüzlerce başvuru olacağını tahmin ediyoruz. Toplumuzun geleceği onlar. Bundan dolayı çocukları daha küçük yaşlarda bilinçlendirmeliyiz, Kürt dilini onların ruhuna işlemeliyiz ki Kürtçe diye bir dil var ve onunla da eğitim verildiğini bilsinler” diye belirtti. 
 
SORUMLUMLULUK HERKESİN
 
Kürtçenin gelişimi ve yaygınlaşması için herkese sorumluluk düştüğünü kaydeden Toprak, özellikle anne ve babaların çocuklarıyla anadilde iletişim kurması gerektiğini dile getirerek, “Aslında annelere büyük sorumluluk da düşüyor bu konuda. Çünkü çocuklarla en fazla vakit geçiren anne oluyor. Ondan dolayı dil konusundaki sorumluluğu daha fazla. Tabi yerel yönetimlere de görevler düşüyor. Dilin gelişimi için bir şeyler yapabilirler” dedi.
 
MA / Ozan Bayındır